Det er ofte vanskeligt at fastholde alle elevers (grundforløb) opmærksomhed ved opstart og gennemgang af forsøg i naturfag.
Jeg vil tage udgangspunkt i et naturfagsforsøg, "Koagulering af proteiner", hvor eleverne skal udføre en praktisk opgave og efterfølgende kunne dokumentere proces, resultater og opnået læring.
- Hvordan kan digital teknologi inddrages, så elevernes fokus og motivation styrkes?
- Definition af udstyr, materialer og færdigheder.
- Hvilke opgaver og løsninger kan anvendes til dette?
- Læringsmål!
- Hvilke didaktiske og pædagogiske læringsstile bliver anvendt?
- Olga Dysthe m.fl.
- Hvilke læringsteorier bliver berørt af denne form for undervisning?
- Illeris m.fl.
- Hvorfor vil jeg vælge netop disse redskaber til disse elever?
- Målgruppe og taksonomiske niveauer.
Måske kan jeg gøre brug af et lignende setup, som jeg tidligere har arbejdet med?!
Se denne Projektbeskrivelse
Se denne Projektbeskrivelse
Ingen kommentarer:
Send en kommentar