tirsdag den 13. marts 2018

En læringsteoretisk problemstilling!

Det er ofte vanskeligt at fastholde alle elevers (grundforløb) opmærksomhed ved opstart og gennemgang af forsøg i naturfag.

Jeg vil tage udgangspunkt i et naturfagsforsøg, "Koagulering af proteiner", hvor eleverne skal udføre en praktisk opgave og efterfølgende kunne dokumentere proces, resultater og opnået læring.


  • Hvordan kan digital teknologi inddrages, så elevernes fokus og motivation styrkes?
    • Definition af udstyr, materialer og færdigheder.
  • Hvilke opgaver og løsninger kan anvendes til dette?
    • Læringsmål!
  • Hvilke didaktiske og pædagogiske læringsstile bliver anvendt?
    • Olga Dysthe m.fl.
  • Hvilke læringsteorier bliver berørt af denne form for undervisning?
    • Illeris m.fl.
  • Hvorfor vil jeg vælge netop disse redskaber til disse elever?
    • Målgruppe og taksonomiske niveauer.


Måske kan jeg gøre brug af et lignende setup, som jeg tidligere har arbejdet med?!

Se denne Projektbeskrivelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar