Synops skal indeholde problemstilling, max. 1 A4-side. Opgaven skal tage udgangspunkt i en problemstilling, der sætter fokus på at bruge digitale løsninger i en undervisningssituation og koble læringsteorier til dette.
Kontruktivistisk pædagogik; IT´s indførelse i 70'erne på skolerne.
Konform pædagogik i 80-90érne.
Den 4. industrielle revolution. Fra at være en innovativ og kreativ nation er styrken nu specialisering og fleksibiltet i både produktudvikling og produktion - gerne lowscale.
Hvordan kan koblingen mellem praktikstederne og skolerne styrkes vha. IT? Hvem skal styre denne proces. Digitalisering af læremidler.
Motivation/drivkraft skal være tydeligt for at inddrage nye digitale værdier - hvorfor slippe gode og afprøvede undervisningsformer med nyre der måske mislykkes/er svært?
Brobygning - ml. 7-10 år - her påvirkes børnene mest. Fag uden prøveafslutning bliver ikke prioriteret - forsvinder i mængden af almene fag.
Illeris læringstrekant:
https://www.youtube.com/watch?v=jx26tqQiOM8
Padlet
https://da.padlet.com/nihh/s5g9siz6fqgc
Transfer: At kunne tilegne sig et sprog så man kan iagttage og beskrive sin egen praksis. Jo dybere læring, jo svære er det at omsætte til praksis.
"Vis kvalitet" - evalueringsværktøj til arbejdmarkedsuddannelser
ROI: Return Of Investment
Anvendelse
Læring
Tilfredshedsundersøgelse
Ingen kommentarer:
Send en kommentar